توضیحاتی در مورد تشریفات عروسی

پنجشنبه 15 شهريور 1397
12:21
admin

تشریفات عروسی امروزه هزینه های بسیاری را در برگرفته است. ولی شما می توانید با انتخاب خدماتی که ارایه می شود تشریفات عروسی را با هزینه بسیار کمی رو به راه کنید. ساقدوش عروسی یکی از مهم ترین و معروف ترین تشریفات عروسی می باشد. ساقدوش در داشتن یک مراسم زیبا و دلنشین تاثیر به سزایی دارند. امروزه افراد در داشتن بهترین مراسم عروسی از تشریفات عروسی خوبی استفاده می کنند.

ساقدوش عروسی


برای داشتن یک مراسم عروسی فوق العاده از تشریفات عروسی بسیار و متنوعی استفاده می کنند، افراد با تشریفات عروسی سعی دارند مراسمی را برگزار کنند تا مورد پسند و تحسین تمامی مهمانان واقع شود. یکی از مواردی که در زیباتر شدن مراسم عروسی کمک بسیاری می کند وجود ساقدوش ها در کنار عروس و داماد می باشد. لباس ساقدوش ها باید بسیار شیک و کاملا تمیز و رسمی باشد. از دیگر موارد می توان به متناسب بودن قد و هیکل ساقدوش ها اشاره نمود. امروزه مراسم های عروسی در مقایسه با گذشته بسیار با شکوه تر شده است و زوج ها هزینه های بسیاری را متقبل می شوند واز تشریفات مجالس استفاده می کنند.

تشریفات عروسی-تشریفات الهه ناز

نکات در مورد ساقدوش عروسی


افرادی که نقش ساقدوش را در مراسم عروسی به عهده دارند بایستی نکاتی را در مورد وظایف خود بدانند. ساقدوش هم برای عروس و هم برای داماد انتخاب می شود. و از بهترین و صمیمی ترین دوستان عروس و داماد ساقدوش ها را انتخاب می کنند. به طور معمول این افراد لباس های ست می پوشند و در سمت چپ و راست عروس و داماد می ایستند. آداب و رسوم در هر دوره بسیار متفاوت بوده است و از زمان های گذشته تا الان بسیار تغییر کرده است. ساقدوش ها وظایف مختلفی دارند که باید انجام دهند و ساقدوش های داماد در مقایسه با ساقدوش های عروس وظایف سنگین تری را برعهده دارند. افراد باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند و این موضوع نباید تنها جنبه نمایشی داشته باشد. معمولا 6 یا 4 ساقدوش در مراسم عروسی برای عروس و داماد کافی می باشد.

تشریفات عروسی-تشریفات الهه ناز

ساقدوش داماد


ساقدوش های داماد در برگزاری مراسم عروسی وظایف بسیاری به عهده دارند. در تدارک تشریفات عروسی به داماد کمک می کنند. این افراد معمولا در نوشتن کارت های دعوت داماد را همراهی می کنند. همچنین در پخش کارت ها و دعوت مهمانان نیز کمک می کنند. در برخی موارد برای کم کردن کارهای داماد برخی از خریدهای عروسی را به عهده می گیرند. و باید در جلسه های پرو لباس حاضر باشند. تمامی این ها تشریفات عروسی محسوب می شود که مورد توجه تمامی عموم واقع شده است. درواقع ساقدوش ها تمام سعی خود را می کنند که با کمک به داماد در انجام کارهای مربوط به جشن استرس و اضطراب داماد کم و از او دور کنند . با کمک کردن و همراهی داماد در تمامی مراحل نقش به سزایی را ایفا می کنند.


ساقدوش عروس


ساقدوش های عروس از صبح روز عروسی در انجام کارهای عروس او را همراهی می کنند. و از صبح زود به دنبال اقدامات لازم در عروسی هستند. ساقدوش ها باید هماهنگی خود را با هم حفظ کنند و تمامی وظایفی را که باید در عروسی انجام دهند را به یاد داشته باشند. آن ها در پوشیدن لباس عروسی کمک می کنند و تمام نکات لازم را به عروس یادآوری می کنند. حضور ساقدوش ها از استرس عروس می کاهد و او را شاداب و خوشحال تر می کند بخصوص که این افراد از آشنایان و صمیمی ترین افراد عروس خانم باشند.

عروس و داماد-تشریفات الهه ناز

نحوه تعیین ساقدوش عروسی


امروزه به دلیل گسترده شدن تشریفات عروسی تعداد ساقدوش ها تا حدودی کمتر شده است. زیرا در گذشته ها ساقدوش های بسیاری در عروسی ها حضور داشتند. اما امروزه بودن 4 تا 6 ساقدوش برای عروس و داماد کافی می باشد. همان طور که اشاره کردیم ساقدوش ها باید نکات لازم را یاد بگیرند، وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا هیچ کم و کاستی در مراسم عروسی رخ ندهد. ساقدوش ها تنها یکی از چندین مورد مربوط به تشریفات عروسی هستند . از دیگر تشریفات عروسی می توان به سفره عقد و باغ عروس اشاره نمود. تمامی زوج های جوان تمایل دارند زیباترین و بهترین مراسم را برای خود بگیرند به همین دلیل به تمامی موضوعات مربوط به برگزاری این مراسم حساسیت بسیاری نشان می دهند و در این راه از تشریفات عروسی زیادی برای برگزاری مراسم خود استفاده می کنند. شما می توانید با مطالعه بیشتر در وب سایت های مربوطه اطلاعات بیشتر و کامل تری از چگونگی انجام این مراسم به دست آورید.


[ بازدید : 207 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تشریفات عروسی و خدمات مجالس الهه ناز است. || طراح قالب avazak.ir