مزایای استفاده از باغ های عروسی

شنبه 14 مهر 1397
15:50
admin

تشریفات عروسی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که برای برپایی جشن عروسی و معمولا توسط یک گروه انجام می شود. یکی از اولین اقدامات این گروه انتخاب باغ عروسی است. باغ عروسی یا تالار عروسی از اولین مواردی است که باید در تشریفات لحاظ گردد.

باغ عروسی

باغ عروسی محلی است که به صورت اختصاصی برای پذیرایی از جشن ها آماده شده است و برای این مراسم خدمات ارائه می دهد. معمولا در دو فصل ابتدایی سال از باغ عروسی استفاده می شود. انتخاب باغ عروسی مناسب می تواند باعث ایجاد یک جشن و مراسم بسیار به یاد ماندنی برای عروس و داماد و مهمان ها شود. انتخاب باغ عروسی به عوامل مختلفی بستگی دارد. سلیقه و خواست عروس و داماد، تعداد مهمان ها، بودجه و هزینه در نظر گرفته شده، نوع مراسم و نحوه برگزاری آن می تواند در انتخاب باغ عروسی مورد نظر تاثیر گذار باشد.

باغ عروسی-تشریفات الهه ناز

از معیارهای انتخاب باغ عروسی مناسب می توان به موارد زیر اشاره کرد

موقعیت و دسترسی مناسب

قرارگیری باغ عروسی در موقعیت مناسب می تواند باعث سهولت در دسترسی مهمان ها شود. این موضوع باعث می شود تا خاطره بهتری از جشن شما در ذهن مهمان ها باقی بماند. همه ی ما به مراسمی دعوت شده ایم که بعدها، خاطرات بد ترافیک بیشتر از خاطرات خوب عروسی به جای مانده باشد. همچنین قرار گرفتن باغ عروسی در نزدیکی محل آرایشگاه و آتلیه می تواند عروس و داماد را هم با آسودگی بیشتری به سمت جشن هدایت کند.

ظرفیت

بهتر است از باغ عروسی با ظرفیت مناسب برای جشن خود استفاده کنید. کوچک بودن باغ عروسی نسبت به تعداد مهمان ها می تواند باعث کلافگی و راحت نبودن مهمانان شود و بزرگ بودن بیش از حد باغ نیز می تواند مخارج بیهوده ای را برای شما به ارمغان آورد. همچنین بزرگ بودن بیش از حد باغ می تواند باعث سردی جشن نیز شود، چون مهمان ها در آن پراکنده هستند و نمی توان جمع منسجمی را داشت.

پارکینگ

با توجه به مسائل امنیتی و تعداد زیاد مهمان ها، بهتر است باغ عروسی که انتخاب می کنید دارای پارکینگ اختصاصی باشد تا مهمانان با آسودگی خیال به حضور در جشن بپردازند. در غیر این صورت ممکن است همین موضوع به ظاهر ساده باعث ایجاد خاطراتی تلخ در ذهن همگان گردد.

مبلمان

مبلمان مناسب برای مهمان ها و عروس و داماد از جمله مواردی است که باید بسیار به آن توجه کرد. تهیه مبلمان مناسب یکی از مهم ترین بخش های تشریفات عروسی است و استفاده از انواع نامناسب آن می تواند به راحتی مراسم را کسل و بی روح کند. مبلمان ( صندلی ها و میزها) استفاده شده باید راحت و در عین حال جمع و جور باشند. مبلمان باید به گونه ای باشد که با توجه به پوشش خاصی که در مراسم عروسی وجود دارد، افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. همچنین مبلمان نباید افراد را دچار خستگی کند. همچنین نباید به گونه ای باشد که جشن را از حالت رسمی خود خارج کند. استفاده از پوشش های مناسب روی مبلمان نیز مهم است تا در صورت کثیف شدن تعویض گردد.

باغ عروسی - تشریفات الهه ناز

سرویس بهداشتی

یکی از دغدغه های مهم در مراسم ها همین موضوع سرویس های بهداشتی است. اطمینان پیدا کنید که باغ عروسی شما از سرویس های بهداشتی مناسب در تعداد مناسب و در محل درستی از باغ قرار گرفته باشد.

سایر امکانات

امکانات دیگری که باغ های عروسی ارائه می کنند می تواند در بهبود مراسم نقش داشته باشد. رختکن های لباس، سالن بازی بچه ها و... می تواند از جمله امکانات اضافه باغ های عروسی باشد.

مزایای باغ عروسی

وسعت باغ عروسی

این مسئله می تواند باعث راحتی بیشتر مهمان ها شود. عروس و داماد در جایگاه بهتری قرار می گیرند. محیط رقص و پایکوبی باز تر است و مهمان ها به صورت فشرده کنار هم نمی نشینند. این امر باعث می شود تا علاوه بر راحتی مهمان ها و عروس و داماد، همگان رضایت بیشتری داشته و لذت بیشتری ببرند.

باغ عروسی-تشریفات الهه ناز

نظافت و تمیزی

نظافت باغ به مراتب ساده تر بوده و برای این امر نیاز به استفاده از تعداد زیادی نیروی کار نیست. باغ عروسی، دیوار و سقف ندارد که افراد بخواهند نگران تمیزی آن باشند.

دسترسی

باغ عروسی معمولا در حاشیه شهر قرار دارد و به همین دلیل دسترسی آن برای مهمان ها راحت تر است و برای رسیدن به آن مجبور نیستند در ترافیک مانده و کلافه شوند. دیر رسیدن به مراسم عروسی برای مهمان ها همیشه دغدغه ای مهم است.

پذیرایی راحت

با توجه به وسعت باغ و عدم وجود محدودیت در استفاده از میزهای بزرگ و همچنین نگران نبودن در بحث ریخت و پاش، پرسنل می توانند به راحتی و سهولت بیشتری از مهمانان پذیرایی کنند.

تزئینات کمتر

باغ با توجه به زیبایی طبیعی که دارد نیازی به اجرای تزئینات عجیب و غریب و پیچیده ندارد و همین امر سبب کاهش هزینه های عروسی و البته زیبایی بیشتری در عین سادگی می شود. طبق نظرسنجی های انجام شده، افرادی که مراسم آن ها در باغ عروسی برگزار شده است، رضایت بیشتری نسبت به سایر افراد دارند.

باغ عروسی-تشریفات الهه ناز


[ بازدید : 192 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تشریفات عروسی و خدمات مجالس الهه ناز است. || طراح قالب avazak.ir