بررسی تشریفات عروسی و چگونگی برگزاری آن

شنبه 14 مهر 1397
15:55
admin

از آن جایی که مراسم عروسی هر فرد یکی از مهمترین و خاطره انگیز ترین مراسم های زندگی وی می باشد، بنابراین امروزه به این مراسم توجهات ویژه ای شده است. در صورتی که برای این مراسم برنامه ریزی و تشریفات مناسبی صورت بگیرد، می تواند خاطرات بسیار خوبی را در ذهن عروس و داماد و همچنین اطرافیان ثبت کند.

تشریفات عروسی چیست

تشریفات عروسی به مجموعه اقدامات و کارهای کوچک و بزرگی می گویند، که برای بهتر شدن مراسم عروسی صورت می گیرند. برنامه ریزی برای تشریفات عروسی کار بسیار سختی است. که البته همراهی و کمک چندین نفر را می طلبد. تشریفات عروسی از زمان های گذشته تا به امروز در همه مراسمات وجود داشته است. اما امروزه سبک آن با گذشته متفاوت تر و مجلل تر شده است. در انتخاب چگونگی تشریفات عروسی عوامل متعددی دخیل هستند. که البته از مهمترین آن ها بودجه عروس و داماد و سلیقه آنها می باشند. که مسلما هر چه هزینه بیشتری برای این تشریفات صرف شود، عروسی مجلل تر و بهتر برگزار خواهد شد. اگر قصد آشنایی با تشریفات عروسی و چگونگی برگزاری آن را دارید، لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

تشریفات عروسی

برگزار کنندگان تشریفات عروسی

انتخاب این که برگزار کنندگان تشریفات عروسی چه کسانی باشند، بر عهده عروس و داماد است. برخی از خانواده ها خودشان مسئولیت برگزاری این مراسمات و تشریفات را بر عهده می گیرند. که البته این کار ممکن است که هزینه های کمتری را بر افراد تحمیل کند، اما از آنجایی که این کار به زمان زیادی نیاز دارد و همین طور افراد زیادی باید برای این کار به یکدیگر کمک کنند،

بنابراین به دلیل سخت بودن این کار معمولا خانواده ها مسئولیت برگزاری تشریفات عروسی را بر عهده موسسات برگزار کننده تشریفات عروسی می گذارند. که البته باید در نظر داشت که این کار اقدامی مناسب خواهد بود، زیرا این موسسات در برگزاری این تشریفات تبحر زیادی دارند و مجالس عروسی را به بهترین نحو انجام می دهند. در واقع می توان گفت از این طریق کار را به کاردان می سپارند و در زمان هم صرفه جویی زیادی می کنند.

تشریفات عروسی

تشریفات عروسی شامل چه چیز هایی می شود

جزئیات تشریفات عروسی به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع می توان گفت سلیقه عروس و داماد و خانواده هایشان و بودجه تاثیر زیادی در تعیین نوع و چگونگی برگزاری تشریفات در عروسی دارد. که البته از جمله این تشریفات می توان به تعیین تاریخ برگزاری عروسی، انتخاب و رزرو آتلیه، انتخاب و رزرو آرایشگاه عروس و داماد، گل آرایی ماشین عروس، گروه موزیک، غذای عروسی، انتخاب کارت دعوت عروسی، وسایل مورد نیاز برای مراسم حنابندان و غذا برای حنابندان همگی از مواردی هستند که در تشریفات عروسی باید مورد توجه قرار گیرند. که البته همانطور که گفته شد کیفیت و نوع هر کدام از این موارد به بودجه و سلیقه عروس داماد بستگی دارد.

تشریفات عروسی

عوامل تعیین کننده نوع تشریفات عروسی

در قسمت های قبل به 2 مورد از موارد مهم تعیین کننده چگونگی برگزاری تشریفات عروسی اشاره شد که شامل علاقه و سلیقه عروس و داماد و همچنین بودجه و توان مالی آنها می باشد. اما عوامل مهم و تاثیرگذار دیگری نظیر تعداد مهمان ها و تاریخ عروسی نیز از دیگر موارد مهم در برگزاری تشریفات عروسی می باشند.

در واقع تعداد مهمان ها تعیین می کند که عروسی باید در چه مکانی و با چه ظرفیتی برگزار شود. همچنین تاریخ عروسی مشخص می کند که چه مکانی برای عروسی مناسب است. مثلا اگر عروسی در فصل پاییز و زمستان باشد، بهتر است که مراسم در باغ برگزار نشود و در این زمان بهترین مکان تالار می باشد. که البته در فصل بهار و تابستان انتخاب باغ عروسی بسیار دلنشین تر است. مشخص شدن زمان برگزاری عروسی نه تنها به تعیین محل برگزاری عروسی کمک می کند، بلکه سبب می شود عروس و داماد و همینطور خانواده ها برنامه ریزی بهتری برای انجام کارهایشان داشته باشند.

گل آرایی ماشین عروس

هزینه های لازم برای تشریفات عروسی

هزینه های لازم برای برگزاری تشریفات عروسی به چگونگی برگزاری تشریفات بستگی دارد. که مسلما هر چه عروسی مجلل تر برگزار شود، هزینه های بیشتری بر عروس و داماد تحمیل می شود. این هزینه شامل هزینه خرید گل و گل آرایی ماشین عروس، هزینه آتلیه و آرایشگاه عروس و داماد، هزینه رزرو گروه موسیقی و سفارش و خرید کارت دعوت عروسی می باشد. انتخاب هر کدام از این موارد با مشورت و سلیقه عروس و داماد صورت می گیرد که البته به توان مالی آنها نیز بستگی دارد. یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین هزینه ها نوع پذیرایی است که در این مراسمات انجام می شود. اگر قرار باشد پذیرایی شام، میوه و شیرینی به صورت سلف سرویس باشد، مسلما هزینه ای بیشتر بر عروس و داماد تحمیل می شود. اما اگر غذا و میوه هر فرد به صورت جداگانه باشد، به مقدار کمتری میوه و غذا نیاز است که در نتیجه هزینه کمتری را نیاز دارد.


[ بازدید : 202 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تشریفات عروسی و خدمات مجالس الهه ناز است. || طراح قالب avazak.ir